C/ Pare Coll, 1 - 08600 Berga

938 210 305

La importància del desenvolupament psicomotriu a l’aula de i0

La importància del desenvolupament psicomotriu a l’aula de i0

El moviment és l’eix central del desenvolupament psicomotor de l’infant, que va acompanyat del desenvolupament integral durant els primers anys de vida.

L’estimulació precoç a la llar d’infants és fonamental per al desenvolupament global dels nens en aquesta etapa, ja que es produeixen canvis i avenços molt significatius en els àmbits físic, cognitiu, emocional i social. Una estimulació adequada i ben planificada pot marcar una gran diferència en el seu creixement i en les seves capacitats futures.

El desenvolupament psicomotor a I0 és una etapa essencial per al creixement dels nens. Les primeres experiències físiques, cognitives, emocionals i socials influeixen de manera significativa en el seu desenvolupament futur.

Els jocs i les activitats psicomotores que impliquen moviment, manipulació d’objectes i interacció social no només afavoreixen el desenvolupament físic, sinó també el cognitiu i emocional dels infants, establint les bases per a l’aprenentatge i les relaciones en etapes posteriors de la vida.

Com podem estimular el nadó en aquest procés?

Durant els 3 primers mesos de vida, els lactants comencen a mantenir el control del cap i del coll. Per estimular-los, podem posar el nadó boca avall en petits períodes de temps per tal de reforçar els músculs del coll i de l’esquena.

Entre els 4 i 8 mesos, els nadons tenen la capacitat de girar-se i seure amb suport. Per reforçar aquest pas, és important proporcionar-los alguna joguina de diferents textures i sons que els cridin l’atenció, ajudant-los així a moure’s i a desenvolupar la seva coordinació motriu.

A partir dels 7 mesos, molts nadons comencen a gatejar i a passar objectes d’una mà a l’altra. En aquest moment, és important crear un entorn segur perquè es puguin desplaçar de manera autònoma.

Cap a l’any, alguns infants comencen a caminar I desenvolupen més habilitats manuals, com la capacitat d’agafar petits objectes amb el polze o amb l’índex.

És important recordar que cada infant té el seu propi ritme d’aprenentatge. Per exemple, es poden començar a caminar abans de l’any o fins als 21 mesos, dins d’una total normalitat. Com en tot procés d’aprenentatge, el resultat final és important, però encara ho és més el camí fins a arribar-hi. Per això, a la llar d’infants, posem tots els nostres coneixements i suports perquè cada lactant pugui assolir aquest aprenentatge de la millor manera possible.

CreaEscola Quality Certificate for Education Website