C/ Pare Coll, 1 - 08600 Berga

938 210 305

Llengües des de la primera infància

Llengües des de la primera infància

L’aprenentatge d’una segona llengua a la primera infància és altament beneficiós per al desenvolupament cognitiu de l’infant. Utilitzant les llengües des de la primera infància, no només serà capaç de comunicar-se amb aquesta altra llengua amb la seguretat i amb la fluïdesa necessàries per considerar-se bilingüe, sinó que també serà capaç de relacionar conceptes més fàcilment i de desenvolupar la concentració i la memòria, afavorint la creativitat i el pensament crític, així com la capacitat d’aplicar millors solucions als problemes que puguin sorgir.

Els estudis demostren que és el millor mètode per aconseguir un alt grau de competència comunicativa.

Quan es promou abans dels cinc anys, les probabilitats d’èxit augmenten,  durant aquesta etapa es desenvolupa el 85% del cervell, sent el moment en què és més mal·leable i està més receptiu a l’aprenentatge.

A l’aula amb la Cassie: 

Al principi els parlem a poc a poc i fem servir moltíssim l’expressió corporal i facial; també participem en els seus jocs aplicant el sistema de repetició i reforç. És normal que en els primers dos o tres dies els alumnes se sentin una mica desubicats, però de seguida s’adapten a aquesta nova dinàmica.

Compaginar idiomes no suposa una barrera, és realment important que el nen entengui en quin context ha d’utilitzar cada idioma i ser rigorosos amb la llengua que fem servir a casa i a l’escola. Els nens ho entenen d’una manera molt fàcil i aprenen a gestionar l’intercanvi d’idiomes de forma natural.

És absolutament normal que els nens cometin errors quan comencen a parlar anglès. “Els nens tenen menys vergonya que els adults, pel que tenen menys por d’equivocar-se”. “A més, es troben immersos en un entorn d’aprenentatge, en què l’error forma part precisament d’aquest procés per avançar i aprendre”.

Amb el treball dels educadors i professors especialistes de parla anglesa titulats en educació infantil, és creant espais interiors i exteriors que tenen cura al detall l’aspecte pedagògic, aconseguint que els nens tinguin moltíssimes oportunitats per expressar-se de manera creativa.

La complicitat amb les famílies és un factor determinant en el procés.

CreaEscola Quality Certificate for Education Website