Noves optatives a batxillerat per formar ciutadans compromesos amb el futur
Pel curs 2024-2025, l’escola introdueix noves assignatures optatives a Batxillerat que tenen com a objectiu preparar l’alumnat per a un futur marcat per la tecnologia, la comunicació i els desafiaments socials globals. Les noves matèries inclouen Robòtica, Comunicació Audiovisual i Problemàtica Social, tres àrees clau per desenvolupar habilitats tècniques i fomentar la reflexió crítica sobre el món que ens envolta.
Robòtica: Innovació i pensament crític
La nova optativa de Robòtica ofereix als estudiants una introducció a la programació, la construcció i el disseny de robots. Aquesta assignatura no només permet entendre el funcionament de la tecnologia del futur, sinó que també ajuda a desenvolupar competències fonamentals com la resolució de problemes, el treball en equip i el pensament crític. Els beneficis de la robòtica són múltiples:
– Desenvolupament del pensament lògic i capacitat de planificació.
– Foment del treball col·laboratiu en projectes tècnics.
– Preparació per a sectors professionals en creixement, com la intel·ligència artificial i l’automatització.
Amb aquesta assignatura, els alumnes comprendran el paper clau que la robòtica té en la societat moderna i podran reflexionar sobre el seu impacte ètic i social.
Comunicació Audiovisual: Dominar el llenguatge digital
La Comunicació Audiovisual és una de les disciplines més rellevants en l’actualitat, i aquesta nova optativa ofereix als alumnes les eines per entendre i crear continguts audiovisuals. Des de la producció de vídeos fins a l’anàlisi crítica dels mitjans de comunicació, aquesta matèria formarà els estudiants en l’art de la comunicació visual i l’ús de les tecnologies digitals. A més de treballar en projectes pràctics com anuncis o curtmetratges, l’assignatura abordarà temes com:
– L’ús de l’storytelling per transmetre missatges efectius.
– L’anàlisi de com els mitjans influeixen en la percepció pública de temes com la desigualtat, la crisi climàtica o la justícia social.
– Creació de continguts que sensibilitzin i promoguin canvis positius a la societat.
A través de la comunicació audiovisual, els alumnes no només aprendran a utilitzar la tecnologia, sinó també a comprendre el poder que té aquesta eina en la transformació social.
Problemàtica Social: Reflexionar sobre els desafiaments globals
Una altra de les grans novetats és l’optativa de Problemàtica Social, una assignatura pensada per fomentar la consciència crítica dels estudiants sobre els principals reptes que afronta la societat actual. Aquesta matèria abordarà temes com la desigualtat econòmica, el canvi climàtic, la crisi dels refugiats o els drets humans, proporcionant als alumnes un espai per analitzar les causes i conseqüències d’aquestes problemàtiques i discutir possibles solucions. Els estudiants treballen en:
– Debats i anàlisi crítica de casos actuals relacionats amb conflictes socials, polítics i ambientals.
– Propostes de solucions innovadores per a problemes globals, promovent el pensament creatiu i la col·laboració.
– Reflexions ètiques sobre les responsabilitats individuals i col·lectives en la construcció d’un món més just i sostenible.
Amb aquesta assignatura, l’escola vol fomentar la creació d’una ciutadania crítica i compromesa, capaç d’entendre els grans reptes globals i actuar per transformar la societat.
Preparar-se per un futur tecnològic i socialment responsable
Amb la introducció de Robòtica, Comunicació Audiovisual i Problemàtica Social, l’escola aposta per una formació integral i innovadora que combina el desenvolupament de competències tècniques amb la reflexió social. Aquestes assignatures no només prepararan els alumnes per als reptes professionals del futur, sinó que també els convertiran en ciutadans capaços de comprendre i actuar davant els desafiaments socials més urgents, seguint el nostre projecte #avuixdemà, amb la voluntat de donar resposta als reptes de la societat del segle XXI a partir de la transformació dels paradigmes que han dominat l’educació fins ara.
Les noves optatives a batxillerat fomenten un compromís amb la construcció d’un futur més just, tecnològic i conscient.
25 escoles a Catalunya amb un projecte transformador, compromès i il·lusionant: #avuixdemà
© 2021 Escoles FEDAC | Tots els drets reservats - Avís legal - Política de privadesa - Política de cookies - Design by Creaescola